2018/01/07

Hur jag ska lyckas...

...uppnå det jag strävar efter (lista här):



1. Vet att det finns flera utmaningar för mig personligen på jobbet. Kommer börja på med skolningar på våren så det är pirrigt men på ett bra sätt. Borde även löneförhandla med min chef, måste bara pricka in den rätta tiden och dagen.

2. Yoga börjar redan nu i januari men en bokklubb skulle vara hemskt kul (men läsa mera gör jag oavsett klubb eller inte). Att börja på med målning eller keramik finns det ännu planer på, måste bara få en kursvän med. Ska inköpa målargrejer i januari för att kicka igång intresset igen.



3. Tja vi får ännu se, men kanske får en knäpp i något skede!

4. Känner att jag borde åka upp minst varannan månad och hälsa på familjen och ringa dem oftare.



5. Vill ha den på skulderbladet men VAD sen... måste forskas vidare på.

6. Denna gång hoppas jag att det blir ett marathon av, förhoppningvis i augusti eller september. Måste bara motivera Bec att det är den bästa utmaningen någonsin. :)



7. Saker som är relaterade till mina mål. börjar med en mjukstart och beställt efter en planering kalender, sen går mycket av det till resorna över årets lopp, vill unna mig något mera kulturellt varje månad (får se hur det går), vill köpa något löjligt dyrt - kanske en design klänning eller väska, skulle sitta fint med en lägenhet i slutet av året osv.

8. Kanske inte ens bara fotografi, borde testa på att filma också. Det här med rörlig bild låter så hemskt spännande.



9. Amsterdam när värmen snart tagit fart (maj... juni BOKART!), Budapest på sommaren (juni BOKAT!), Lissabon tänkte jag på högsommaren för att maxa C-vitamin tillskottet (juli-augusti BOKAT!), London när det är som mörkast i november och Stockholm mest hela tiden (februari - the killers BOKAT!, midnattsloppet - augusti - ANMÄLD!) och en weekend getaway till Tallinn i september.



10. Påskresan (mars-april BOKAT!) lutar mot Asien (update: Sri Lanka) men destinationen är ännu oklar. Australien eller Afrika (december), måste jag pressa in när ledighetsdagar finns att plocka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar